
Turistično dogajanje v prvi polovici leta 2025
Turistično dogajanje v prvi polovici leta 2025
Bela krajina je v prvih šestih mesecih leta 2025 beležila 14.053 prihodov turistov, kar je 1,1 % manj kot v istem obdobju lani. Kljub temu je bilo v prvi polovici leta skupno ustvarjenih 30.937 nočitev, kar pomeni rahlo rast (+0,4 %). Glede na podatke iz toplejših mesecev (maj, junij) se še vedno kaže sezonskost destinacije. Opažamo, da je tudi v poletnih mesecih obisk v Beli krajini nekoliko manjši, kar lahko odseva turistično dogajanje na Hrvaškem in zanimanje za gorske občine. Vsekakor pa bo potrebno počakati številke konec leta.
Tujcev vse več, domačinov manj
Zanimiv zasuk se kaže pri strukturi gostov: tuji turisti so pri nas ustvarili 26,2 % več nočitev kot lani, medtem ko je bilo nočitev domačih gostov za 9,1 % manj. Slovenski turisti v prvi polovici leta 2025 množično obiskujejo gorske in zdraviliške občine, kjer so v maju in juniju beležili daleč največji delež prenočitev (do 35 %) in največjo rast (+28 %).
Med tujimi trgi še naprej izstopajo gosti iz Nemčije, ki so ustvarili 18,7 % vseh tujih nočitev v Beli krajini. Sledili so gosti iz Nizozemske (10,7 %), Hrvaške (8,3 %), Italije in Avstrije (oba po 5,3 %).
Povprečna doba bivanja v Beli krajini ostaja 2,2 dneva, kar kaže na pretežno kratke obiske in možnost za razvoj daljših programov (npr. aktivnih vikend paketov ali tedenskih doživetij). Cilj do leta 2029 je podaljšati povprečno dobo bivanja na 2,7 dni.
Na DMO smo zadovoljni s vse večjim obiskom tujih gostov, saj smo v preteklih letih namenili kar nekaj aktivnosti pri promociji Bele krajine na ključnih trgih.
Spletna stran destinacije www.belakrajina.si je v prvi polovici leta beležila:
- 159.000 ogledov (+11,9 % glede na leto 2024),
- 60.000 uporabnikov (+39 %),
- Največ obiskovalcev je prišlo iz Slovenije, Hrvaške in Belgije.
Tuji uporabniki so predstavljali 43,3 % digitalnega dosega, kar je pomembna številka, vendar več kot polovico (56,7 %) še vedno predstavljajo domači obiskovalci – kar pomeni, da domači trg ostaja ključna tarča. Uspešni smo bili na Javnem razpisu za sofinanciranje aktivnosti promocije turistične ponudbe vodilnih destinacij v Sloveniji v letu 2025 in pridobili 80% sofinanciranje Slovenske turistične organizacije, prek katere smo že v predsezoni lansirali kampanjo ''Hoj k nam na uživancijo!'' za slovenski in hrvaški trg, za države Beneluksa pa ''Nature as pure as your imagination.'' Skupaj smo dosegli čez 530 000 uporabnikov.
Na področju družbenih omrežij je destinacija zabeležila pozitivne trende:
- Instagram: +8 %,
- Facebook: +6,7 %,
- TikTok: +31,7 % – največja rast, kar kaže na uspešno nagovarjanje mlajših segmentov in interaktivnejši pristop.
Promocija ni potekala le digitalno, temveč tudi na terenu:
- 10 sejmov in 1 turistična borza, vključno z državami, kot so Nemčija, Avstrija, Italija, Hrvaška, Nizozemska in Slovenija.
- 3 študijski obiski s predstavniki iz Hrvaške, Nizozemske, ZDA, Švice, Združenega kraljestva Španije, Srbije, Madžarske in drugih držav.
To pomeni, da Bela krajina aktivno gradi mednarodno prepoznavnost – še posebej na trgih, kjer ima priložnosti za rast (države Beneluks, Nemčija, Hrvaška).
"Odprta vrata" so letos združila 29 ponudnikov, kar dokazuje živahno lokalno dogajanje in odprtost do obiskovalcev. Obiskovalci imajo letos na voljo preglednico po dnevih, ki jo na drugi strani krasi zemljevid Bele krajine za lažjo orientacijo. Hkrati smo v okviru blagovne znamke Belokranjsko pridobili 17 novih certificiranih izdelkov, kar prispeva k utrjevanju trajnostne in butične identitete destinacije, čaka nas še jesensko ocenjevanje jedi postreženih na gostinski način.
Povečana digitalna prepoznavnost in rast obiska na spletnih kanalih kažejo, da interes za Belo krajino narašča, zlasti iz Nizozemske in Hrvaške. Vendar pa analiza nočitev (glede na prejšnje podatke) kaže, da Bela krajina še ni med ključnimi izbirami tujih turistov, kar ostaja strateški izziv za drugo polovico leta. Bela krajina ima v rokah dobre temelje – naslednji korak je njihova pretvorba v daljša bivanja.