Bela krajina SKUPAJ: prva belokranjska turistična borza

V torek, 14. januarja 2025, je v Kulturnem centru Semič potekala prva belokranjska turistična borza, ki jo je organizirala Destinacijska management organizacija (DMO) Bela krajina. Dogodek je bil zasnovan kot stičišče za vse deležnike belokranjskega turizma, s poudarkom na regijskem povezovanju in krepitvi sodelovanja.

Okrogla miza o regijskem povezovanju

Dogodek se je začel z okroglo mizo na temo regijskega povezovanja destinacij, ki jo je vodil izr. prof. Emil Juvan, PhD, dekan Fakultete za turistične študije Turistica na Univerzi na Primorskem. Ključna tema razprave je bila strateška vloga povezovanja v okviru Strategije slovenskega turizma do leta 2028, ki stremi k vzpostavitvi kompetentnih in učinkovitih upravljavskih struktur za trajnostno upravljanje turističnih tokov in razvoj destinacij.

Nov model destinacijske organiziranosti

Strategija predvideva nadgradnjo modela destinacijske organiziranosti, ki je bil uspešno vzpostavljen v preteklih letih (model vodilnih destinacij slovenskega turizma, med katerimi je tudi Bela krajina).
Novi model razvršča destinacije v tri tipe – perspektivne, vodilne in regijske – ter določa jasne vloge in usmeritve za delo destinacijskih organizacij, ki bodo sledile potrebam razvoja turizma in prioritetam strategije. Na okrogli mizi so sodelovale ugledne sogovornice:

  • ga. Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem, Ministrstvo za
  • gospodarstvo, šport in turizem,
  • ga. Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja za raziskave in razvoj, Slovenska turistična organizacija,
  • izr. prof. dr. Marjetka Rangus, dekanica Fakultete za turizem, Univerza v Mariboru,
  • ga. Vesna Malnar Memedović, direktorica Javnega zavoda za turizem in kulturo Kočevje,
  • ga. Barbara Papež Lavrič, direktorica Javnega zavoda RIC Bela krajina.

Svoje mnenje so podale na ključna vprašanja o prihodnosti regijskega povezovanja in odprle plodno debato.

Izobraževanje in pregled dosežkov leta 2024

Po okrogli mizi je sledil odmor za kosilo, nato pa izobraževalni sklop turistične borze. Mag. Darja
Radić je predstavila Krizni načrt za turizem destinacije Bela krajina, medtem ko je Tomislav Čeh z
navdušenjem delil praktične nasvete v okviru izobraževanja „Kako izboljšati kakovost storitev v Beli
krajini“.
Dogodek je bil tudi priložnost za pregled uspehov destinacije Bela krajina v letu 2024. Destinacija je dosegla številne preboje:

  • Uvrstitev med TOP 100 Green Destination Stories.
  • Pridobitev prvega Slovenia Unique Experience petzvezdičnega doživetja „Speci belokranjsko
  • pogačo s prijatelji“.
  • Organizacija Lahinja Trail teka, prve Zero waste prireditve s tremi zvezdicami.
  • Pridružitev dveh novih ponudnikov k Zeleni shemi slovenskega turizma.

Novi izdelki pod znamko Belokranjsko

Zaključek dneva je bil namenjen svečani podelitvi certifikatov blagovne znamke Belokranjsko. Na drugem ocenjevanju, ki je potekalo 14. maja 2024, je znak prejelo kar 68 novih izdelkov. Nekateri izmed njih so se po svečani podelitvi predstavili na tržnici ponudnikov v avli Kulturnega centra Semič. Skupno zdaj znamka Belokranjsko združuje 145 rokodelskih izdelkov, živil in pridelkov ter 19 certificiranih jedi. Čestitke vsem prejemnikom!
Izdelke Belokranjsko lahko kupite na različnih lokacijah, kot so TIC Črnomelj, Hiša dobrot Bele krajine, TIC Semič, Belokranjski hram, pri ponudnikih doma ali prek spletne trgovine www.belokranjski- izdelki.si. S tem podpirate lokalne rokodelce, kmete in pridelovalce.

Za kulinarično razvajanje na dogodku so poskrbeli Hotel Smuk, Sonja Škof (Domačija Škof - Šrajf) , in Gostišče Veselič.

Prva belokranjska turistična borza je dokaz, da je regijsko povezovanje ključ do uspešne prihodnosti turizma v Beli krajini. Skupaj gradimo trajnostno prihodnost turizma!