Na tujih sejmih veliko povpraševanje po kampih!

V mesecu januarju tradicionalno pričnemo s promocijo Bele krajine na sejmih doma in v tujini. Kljub temu, da rezultati sejemskih aktivnosti niso vidni takoj, se dolgoročno vsekakor pozna prisotnost na ciljnih trgih, kar nam pričajo številke obiskovalcev v destinaciji.

Prvi izmed sejmov, ki smo jih obiskali v začetku leta je bil, Vakantiebeurs, v Utrechtu na Nizozemskem, ki je potekal med 10. in 14. januarjem 2024. Sejma se kot destinacija udeležujemo že več kot 10 let. Letos smo na sejmu poleg destinacije predstavljali tudi ponudnika Resort Village Majer in GTM d.o.o. (Hotel Bela krajina in Camping Podzemelj), ki sta se odločila za sodelovanje in podporo pri sejemskih aktivnostih.

Sejem je bil namenjen poslovni in splošni javnosti. Veliko obiskovalcev bi lahko opredelili za seniorje, ki so se zanimali za ponudbo kampov in postajališč za avtodome, navduševali pa so se nad toplimi temperaturami v poletnem času. Slovenijo dobro poznajo, saj se čez njo vozijo na hrvaško obalo. Obiskovalci srednjih let (40 - 55 let) so se najbolj zanimali za ''outdoor'' aktivnosti in kulinarično ponudbo. Kot nastanitve so jih najbolj zanimali kampi, saj jih večina potuje z avtodomi. Opazili smo tudi povečanje povpraševanja po apartmajih. Mlade družine so se zanimal za nastanitve v apartmajih, kulinarično ponudbo v Beli krajini in pohodništvo.

Sejem je v letošnjem letu obiskalo 71.122 ljudi. V primerjavi z lanskim letom se je obisk povečal za dobrih 8 %. Nizozemci so po številu nočitev na 2. mestu med tujimi gosti v destinaciji.

Aktivnosti promocije smo nadaljevali na CMT Messe Stuttgart, v Nemčiji, ki je potekal med 13. in 15. januarjem. Sejma smo se udeležili v sklopu združenja Slovenia Outdoor in si stojnico delili z destinacijo Zeleni kras. Sejma smo se letos udeležili prvič, prav tako pa smo poleg destinacije na sejmu predstavljali tudi ponudnika Resort Village Majer in GTM d.o.o. (Hotel Bela krajina in Camping Podzemelj).

Obiskovalci srednje generacije so se zanimali predvsem za kampe, ki imajo urejeno infrastrukturo za kampe in pa za vodna doživetja in kolesarstvo. Svoje počitnice načrtujejo za čas predsezone – maj, junij ter pozne sezone – avgust, september. Družine z manjšimi otroki so pokazale več zanimanja za gastronomijo Bele krajine, s poudarkom na vinarstvu in lokalni kulinariki, kot aktivnosti pa so jih najbolj zanimale pohodne poti ter nastanitve v družinam prijaznih apartmajih. Sejem je obiskalo 234.000 ljudi.

Mesec smo zaključili na največjem sejmu na domačem trgu, Alpe Adria, ki je potekal med 31. januarjem in 3. februarjem 2024. Na sejmu smo se predstavljali na stojnici Slovenia Outdoor kot destinacija za aktiven oddih, na stojnici STO pa sta se predstavljali Metlika in Črnomelj (kot destinacija Bela krajina) v sklopu Združenja zgodovinskih mest Slovenije. Predstavila se je tudi Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko, na stojnici Mreže kolektivnih blagovnih znamk Slovenije.

Obiskovalci so se zanimali za pohodniške in kolesarske poti, možnosti nastanitev in dogodkov v destinaciji. V petek in soboto smo izvajali nagradno igro s kolesom sreče, za kar se zahvaljujemo ponudnikom za prispevanje dobitkov: Hiša dobrot Bele krajine, Gostilna Badovinac, Krajinski park Lahinja, Mestna muzejska zbirka Črnomelj, Kolpa Adventures, Resort Village Majer ter festivalu Jurjevanje.

Slovenski oziroma domači gosti so ključni obiskovalci Bele krajine, v letu 2023 so ustvarili 66.858 nočitev, kar predstavlja kar 69 % vseh nočitev v destinaciji.

Februarja se vračamo v Nemčijo in sicer na sejem F.R.E.E. v Münchnu, kjer se bomo predstavljali skupaj z združenjem Slovenia Outdoor.