
Sprejeta nova strategija belokranjskega turizma
V Beli krajini sprejeli novo strategijo turizma destinacije za obdobje 2024-2029, Bela krajina SKUPAJ
Svetnice in svetniki občinskih svetov občin Črnomlja, Metlike in Semiča so na zadnjih sejah v maju in juniju sprejeli Strategijo razvoja turizma v destinaciji Bela krajina 2024-2029, Bela krajina SKUPAJ. Strategija opredeljuje 4 strateška področja delovanja oz. politike s 55 ukrepi.
Priprava Strategije je potekala 18 mesecev, pričela pa se je z evalvacijo pretekle strategije in analizo stanja turizma v Beli krajini. V procesu evalvacije se je opravila spletna in terenbska raziskava, intervjuji z 18 sogovorniki ter spletno anketo med turističnimi deležniki. V procesu priprave Strategije sta se izvedli dve delavnici za ključne deležnike.
Strategija za turistično destinacijo Bela krajina, ki obsega občine Črnomelj, Metlika in Semič, definira novo vizijo turizma. Začrtala je 7 kvantitativnih ciljev in opredelila 4 strateška področja delovanja (politike) s strateškimi cilji in ukrepi. Celotna strategija zasleduje vizijo belokranjskega turizma, ki jo opredeli kot
Bela krajina SKUPAJ.
Ponosna in povezana destinacija za ohranjeno naravo in kakovostno avtentično ponudbo.
Pripravo Strategije je naročil Razvojno informacijski center Bela krajina, izvajalec pa je bil Zavod Novi turizem, Ljubljana, v sodelovanju z Zavodom Tovarna trajnostnega turizma, Ljubljana.
Ključne izzive strategija naslavlja skozi štiri politike s 55 ukrepi.
Politika 1 vzpostavlja model usklajenega, vključujočega in dolgoročno vzdržnega turizma v destinaciji.
Politika 2 vzpostavlja pogoje za razvoj skupne, usklajene, kakovostne turistične ponudbe za vse leto.
Politika 3 naslavlja zelene, trajnostne teme, kot so mobilnost, podnebne spremembe in ogljični odtis.
Politika 4 gradi skupno destinacijsko krovno zgodbo in podobo ter povečuje prepoznavnost.
Uspešnost uresničevanja strategije bomo merili s sedmimi kazalniki uspešnosti.
→ Znižati želimo sezonskost obiska.
→ Podaljšati želimo povprečno dobo bivanja.
→ Želimo si, da bi bili prebivalci zadovoljni z razvojem turizma in ga podpirali.
→ Enako si želimo zadovoljstvo v doživetju destinacije za obiskovalce.
→ In zadovoljstvo poslovnih deležnikov z upravljanjem destinacije.
→ Zviševali bomo znesek pobrane turistične takse skozi vse leto.
→ Z vsemi izvedenimi ukrepi si bomo ponovno pridobili znak zlate destinacije Slovenia Green.
Izvedba strategije je ocenjena na 2.988.400 €, od tega je 40 % sredstev iz javnih virov ustanoviteljiv zavodov za turizem, 56 % sredstev je predvidenih iz javnih razpisov (nacionalni in EU projekti), 4 % pa od prihodkov iz tržne dejavnosti in soudeležne turističnega gospodarstva.
Strategijo razvoja turizma v destinaciji Bela krajina 2024-2029, Bela krajina SKUPAJ, lahko preberete TUKAJ.