
TURISTIČNO LETO 2023 V BELI KRAJINI
Turistična destinacija Bela krajina je v letu 2023 zabeležila 97.104 nočitev, kar znaša 5 % več nočitev v primerjavi s predkoronskim letom 2019. Veseli smo, da se je število nočitev povečalo kljub izredno slabim vremenskim razmeram poleti in katastrofalnim poplavam v Sloveniji, ki so povzročile odpovedi rezervacij tudi v Beli krajini.
Razmerje med domačimi in tujimi gosti znaša 69:31 v korist domačih gostov. Tuji gostje so bili predvsem Nemci, Nizozemci, Italijani, Belgijci, Francozi, Hrvati in Avstrijci, ki predstavljajo slabih 20 % vseh nočitev v Beli krajini. Po pričakovanjih se je statistika obiska Bele krajine približala realni sliki iz leta 2019.
V letu 2023 smo zaznali trend naraščanja števila nočitev tujih gostov, ki se je v primerjavi z letom 2022 povečalo za 25 %, število nočitev domačih gostov pa je v primerjavi z letom 2022 padlo za 23 %. Med tujimi gosti so največ prenočitev ustvarili Nemci (7.438) kar predstavlja 25 % vseh nočitev med tujimi gosti. Glede na leto 2022 je rast nemških gostov 34 %. Na drugem mestu se nahajajo Nizozemci z ustvarjenimi 4.009 nočitvami, ki pa so ustvarili za 13 % manj nočitev kakor v preteklem letu. Verjetni razlog je v spremembi načina potovanja in izbire primarne destinacije pri nizozemskih turistih (trend upadanja obiskanosti Hrvaške). Na tretjem mestu se nahajajo Italijani pri katerih se je odstotek nočitev povečal za 30 %. Omeniti velja še povečanje nočitev obiskovalcev iz Francije (za 105 %) in Hrvaške (za 41 %).
V letu 2023 so gosti v destinaciji največkrat prenočevali v kampih in glampingih (44 %), v sobah in apartmajih, depandansah in podobnih obratih so prenočevali v 23 %, 27 % nočitev je bilo ustvarjenih v drugih nastanitvenih obratih kamor štejemo centre šolskih in obšolskih dejanvosti, hostle in planinske domove, v hotelih je prenočevalo dobrih 6 % gostov.
Povprečna doba bivanja je v letu 2023 znašala 2,5 dni. Z namenom trenda rasti nočitev, desezonalizacije in podaljšanje povprečne dobe bivanja (cilj = 3 dni) v letu 2024 nadaljujemo promocijo na domačem in tujih trgih preko sejmov in borz, digitalne promocije ter aktivnosti za dvig kakovosti storitev, ponudbe in razvoja trajnostnih praks v turizmu. Nadaljevali bomo s projektom Okusi Bele krajine, KBZ Belokranjsko, povečali promocijo projekta Odprta vrata Bele krajine in ostalih doživetij v destinaciji.
DMO Bela krajina, februar 2024